11 בנובמבר 2013

Hr Market במדד הכוכבים (!) של נילי חייקין

הפלטפורמה של HrMarket הינה זירת גיוס ונקודת מפגש בין ארגונים לספקים (חברות השמה קטנות) לביצוע תהליכי גיוס בשיטת MarketPlace. החשיבה שעומדת מאחורי המיזם הינה שחברת השמה קטנה מסוגלת לתת פתרון מקצועי, ממוקד וצר למשרות בהם יש להם התמחות. לעומת הארגונים המגייסים אשר נדרשים לאייש משרות מגוונות ובכך מתמודדים עם תחזוקה שוטפת  בין חמישה לעשרים ספקים בתחום השמה. מחציתם חברות בוטיק שאיישו משרות ספורות או משרה בודדת אחת. HrMarket מנסה לאגד תחתיה חברות השמה קטנות לפול מועמדים איכותיים ולמול משרות של ארגונים ולקיים מסחר הוגן בקורות חיים של מועמדים. 

תהליך פתיחת ספק בארגון גדול (או גלובלי) הוא ארוך, מסורבל, לא תמיד אפשרי כי מדובר במדדים מספריים שמחלקות הגיוס נדרשות לעמוד בהם. בארגון קטן הצד הביורוקרטי מחליף צורה לחוסר רצון בתחזוקת ספק נוסף. כולנו נתקלנו בתהליך פתיחת ספק ודריכות בהמתנה בין מספר ימים למספר שבועות בטרם מועמד מקבל חוזה ותהליך גיוס לחברה מסתיים.

שימוש בפלטפורמה אינו כרוך בתשלום הן לארגונים והן לחברות השמה. כאשר נסגרת השמה בפלטפורמה  HrMarket מבצעת גביה והעברת תשלום לחברת השמה בניכוי 15% עלמה. לפי רות זה סואן, עמלה זו חוסכת לחברות השמה קטנות זמן יקר המושקע בשיווק, שימור קשר עם הלקוחות, פגישות ומקצר זמן המתנה לפתיחת ספק בארגונים מגייסים. כך ניתן להשקיע את הזמן במיקוד וחיפוש מועמדים ולייעל את הגיוס עבור הארגונים בזירה לדבריה. 

מודל חדש בישראל, אולם קיים מזה כמה שנים בחו"ל, מודל זה מנסה לפתוח ערוץ חדש, ימים יגידו האם כדאי. נדרשת התנסות ממשית כדי לגבש דעה. האתר מאובזר בפיתוחים טכנולוגיים וגם שיפורים שלמערכות גיוס מוכרות כדאי לאמץ:
  •  לא ניתן להזין מועמד כפול למשרה על ידי ספק אחר.
  • המשרה שנסגרת מתעדכנת בפאנל משרות.
  • אפשרות לצפייה בכמות הספקים שעובדים על המשרה ובחירה האם להיכנס לזירה.
  • דירוג ספקים על פי חשיפות של קורות חיים.
  • הגבלה של כמות קורות חיים על ידי ארגונים לייעל תהליך הגיוס פר משרה.
למה כדאי להיות בזירה לחברה השמה קטנה? אם החברה בהקמה או בתחילת הדרכה, או כישורי מכירה ושיווק אינם בידיה של מנהלת החברה או היא אינה מחזיקה ברשת קשרים ענפה ואפשרות  לעשות השמה עם קורות חיים של מועמד מצוין "על הדרך" בזירה לא מרתיעה אותה.
דרך נוספת לראות בזירה הזדמנות להציע לTalent שמנהלת חברת השמה שהיא מחזיקה במגוון הצעות עבודה בקשת רחבה של ארגונים. 


מדד לזירה של HrMarket*

Candidate Experience (CEX)

פלטפורמה נועדה למפגש בין מעסיקים לספקים. המעומד אינו במעגל המידע אך המייסדות ביקשו להבהיר כי לא יאפשרו התנהלות לא אתית כלפי המועמדים כגון: שליחת קורות חיים ללא אישורו. במידה ולא ידע בראיונות טלפוניים מי הפנה אותו לחברה מגייסת – משמעות עבור חברת השמה זו הינה גריעה ממאגר הספקים שלה.

אני שואלה, מתי ימדדו הארגונים המגייסים שבוחרים לא להחזיר תשובה למועמדים? טיפ לגרסה הבאה.

Recruitment Usability (RUS)

ממשק משתמש נוח ונעים, מדובר באתר אינטרנט שלא מחייב הטמעה, שרתים, ברזלים ועלויות גבוהות. 
טיפ לגרסה הבאה – דוחות עם פירוט מקסימלי, דוחות מוכנים להדביק ללוגו ולהציג להנהלה.

Network Meet Up (NMU)

נטוורק בין חברות השמה קטנות לבין ארגונים מגייסים, לא רחוק היום שמגייסת חיננית תקבל הצעת עבודה בזירה J.


בברכה,
נילי חייקין


*בלינק מוסברת שיטת מדידה לפי כוכבים. 

נ.ב. רוצים לדעת איפה Talent שלכם נמצא? יש לכם שאלה?  ניתן למצוא אותי כאן







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה