24 בנובמבר 2013

מקור גיוס דו כיווני במדד שלושה כוכבים (!) של נילי חייקין


אחד הדברים המעניינים בעבודתי הוא מציאת מקור גיוס חדש, סודי, לא מוכר מדי ואפקטיבי.  עיניי אינם נחות לרגע כאשר אני במרחב הווירטואלי. מעבר בין פייסבוק ללינקדאין לגוגל ובלוגים בתחומי גיוס, אתרי הסורסינג וחוזר חלילה. אחרי שנים בגיוס, ושנים (קצת פחות) בפיתוח מקורות גיוס יש חוק עיקרי אשר מנחה אותי בסימון אותם מקורות גיוס שהניבו את המועמדים הטובים ביותר בזמן הקצר ביותר. מקור זה מאפשר דו שיח שוויוני בין מועמד לבין המעסיק, או במקרה שלי – איתי J.

אחדד בכך שכשאני מוצאת מקור גיוס אפקטיבי, הדבר שמקשה עליי ביותר הוא לשתף את המקור – כי על ידי שיתוף, הוא יהפוך לאפקטיבי פחות, המוני יותר ומועמדים הכי טובים יברחו למקום אחר שידרוש ממני לצאת לציד וחיפוש שוב ושוב.  

לפני כמה שבועות ראיתי מודעת דרושים מעוצבת היטב בפייסבוק. בלחיצה קצרה הגעתי לעמוד הפייסבוק של החברה ועוד רגע קט ואני באתר StartUpJobs.co.il ואם מישהו פעם היה שואל אותי, איך אמור להראות אתר לחיפוש עבודה אולטימטיבי עם מפגש אמיתי בין מעסיק למועמד– הוא היה נראה כך! אסביר:

בדף הבית יש מנוע חיפוש פשוט וידידותי לשימוש, החיפוש הוא לפי משרה או מעסיק (StartUp וחברות בתחום On-line). בלחיצה על משרה המסך מתפצל לתיאור המפורט אודות המשרה, עם כפתור מעוצב לשליחת קורות חיים (וגם מעבר ישיר לעמוד הקריירה באתר החברה המגייסת) וכפתור נוסף להעברה לחבר. עד כאן, מנוע חיפוש יפה - אבל לא רק: הצד השני של המסך כולל הסבר על החברה (הכנת שיעורי בית לראיון עבודה), קישור לנוכחות החברה ברשתות החבריות, מספר עובדות חשובות על החברה – שלב השקעה, מי המשקיע, מספר אנשים בחברה, מפה של גוגל ואז..

התוספת המרעננת והחשובה של האתר: Connections LinkedIn. ממש כאן בלחיצת כפתור מתחיל להירקם קשר ישיר, נקי, חלק ובלתי אמצעי בין מעסיק לבין המועמד. רצוי שלשניהם יהיה פרופיל LinkedIn פעיל עם  כמה מאות קשרים בעולמות תוכן טכנולוגיים.

מדובר באתר ייחודי וראשון שמאפשר חיפוש עבודה ממוקד בחברות הזנק ו
Start Up. מידע אודות החברה ותיאור הפרויקטים ושלבי פיתוח הנמצאים בצמוד לכל משרה, מהווים לדעתי כלי תומך החלטה למחפש עבודה.

ישבתי ובהיתי באתר שעות. הוא יפה ונקי ומביא לכל צד את היתרון הממשי במפגש. מעסיק מקבל פניה ממועמד רלוונטי, אחרי שהכין עצמו לפניה ישירה, ואילו מועמד יבחר לפנות למעסיק רק במידה ויראה התאמה גבוהה למשרה. פניה ישירה למעסיק מחייבת להישאר ממוקדים!

פניתי לברק כהן ואירנה זברסקי (מייסדי האתר) וביקשתי לכתוב על האתר שלהם בבלוג שלי. רעיון לאתר נולד כשברק חיפש עבודה, הוא מיפה את הצרכים בחיפוש העבודה ובנה את הפלטפורמה נגישה לכל מועמד, עם מידע וקשרים ברשת. האתר הושק במהלך חודש ספטמבר 2013.

הקשבתי לחזון שלהם על מקומה של טכנולוגיה בתהליכי גיוס וחיפוש עבודה. כי השינוי לרוב קורה מלמטה - מחפש עבודה נחוש אחד בנה אתר כדי לאפשר לטכנולוגיה לקצר תהליכים, לתת מענה אמיתי לצרכים של שני הצדדים, ולגייס ולהתגייס למשרות הכי שוות במפגש אמיתי בין שני הצדדים.


Candidate Experience (CEX)
חווית משתמש מנצחת, משרה עם מידע זמין ופניה ישירה למעסיקים. שאפו!

Recruitment Usability (RUS)
אתר אוסף משרות מעמוד הבית של מעסיקים, ריענון ופרסום משרות בדף הבית יביא לקהל מועמדים רלוונטי להגיש קורות חיים.

Network Meet Up (NMU)
מתקיים מפגש אמיתי בין מעסיקים למועמדים באתר, כמו כן אפשר לבנות רשת קשרים רחבה בתחום הטכנולוגי כי בעולם שלנו, מעסיק היום – הוא המועמד התותח של מחר.

לסיכום:

המלצה למועמדים – ללמוד על החברה ופעילות שלה בטרם הגשת מועמדות. לא להעמיס על המעסיקים קורות חיים לא רלוונטיים. ואם בהזדמנות חפצה נפשכם, פשוט תגידו להם על כך.

המלצה למעסיקים – לבנות נוכחות בלינקדאין, לבנות ולעדכן עמוד קריירה עם המשרות הכי חמות. פעולות אלו יניבו פניות של מועמדים. גם אם היום חלקם לא רלוונטיים, לשמור על קשר לגיוס למשרה מתאימה של מחר. 

נילי חייקין



מחפש/ת עבודה? שלח/י קורות חיים ל:  nilidh@gmail.com
נא להוסיף פירוט קצר מה את/ה מחפש/ת. תשובה לכל הפונים מובטחת. 




תגובה 1: