27 בנובמבר 2013

6 כללים איך לבלוט בחיפוש של מגייסים ב LinkedIn



חיפוש עבודה הוא תחום קשה ובכלל זו עבודה בפני עצמה כך אומרים אנשים מנוסים. המון משימות שכוללת שליחת קורות החיים, זימון לראיונות עבודה והמתנה ארוכה להודעה (אם תגיע) האם נבחרת  לתפקיד בין עשרות מועדים. זו היא אופציה אחת מני רבים (ופחות חביבה עלי באופן אישי) בחיפוש ומציאת עבודה. בשנים אחרונות התפתח תחום חדש בגיוס מועמדים - Sourcing  או בשם יותר מוכר Head Hunting.

איתור מועמדים פסיביים ברשת מתבצע למועמד/ת שלא בהכרח למחפש/ת עבודה באופן פעיל, אולם במידה ומציגים לו/ה הצעה מעניינת, סביר שישלחו קורות חיים, יגיעו לראיון ואף יעברו לחברה חדשה ועוד בתפקיד מתגמל ומאתגר. 

עיקר עבודתי הוא פניה יזומה למועמדים פסיביים כאשר מה שמנחה אותי מעבר לדרישת משרה והסבר מפורט מצד המעסיק – הוא מועמד עם נוכחות נגישה ואקטיבית ברשת לינקדאין. 

הנה 6 כללים "עשה ואל תעשה" כדי לעלות בחיפושים של מגייסים מנוסים ברשת: 

1.      תחזוקה של פרופיל אישי (Profile)
Always - כמו בפגישה עסקית, כך גם ברשת, חשוב לבנות פרופיל של נוכחות מרשימה. אזור אישי באתר (Profile) מחולק לכמה מדורים, וחשוב לדאוג לתוכן עדכני ומפורט באנגלית בלבד. ככל שפרופיל מלא יותר כך תעלה הסבירות שהוא ידורג גבוהה בחיפושים של מגייסים ו-Head Hunter.
Never - לרשום מקומות עבודה ללא פירוט, גורם למגייס להמשיך בחיפוש אחר פרופיל מלא במידע רלוונטי על מנת לגבש את דעתו האם לפנות בפניה ייזומה או לשמור את הפרופיל למשרה הבאה. 


2.      אסטרטגיית מילות מפתח (Keywords)
Always – באינטרנט בכלל ובעולם רשתות חברתיות בפרט, מילות מפתח וקידום על פי מילים רלוונטיים במנועי החיפוש הוא תורה שלמה (SEO). אתרי אינטרנט משקיעים סכומי עתק כדי לעלות בחיפוש אקראי של לקוח פוטנציאלי, השרש את האסטרטגיה זו בפרופיל לינקדאין שלך.
Never – לא לשכוח שכל תחום הוא מתפתח ואחרי שנים בתפקיד היות והחלטת לחפש עבודה, יש חשיבות למילות מפתח בחיפוש המועמדים. ניתן לקבל רעיונות המאמרים, קבוצות מקצועיות בלינקדאין וכמובן אצל קולגות שהשקיע בפרופיל מפורט ושיווקי.

3.      תמונה ייצוגית (Picture)
Always להשקיע בתמונת סטודיו או בתמונה ברורה ועדכנית שלך. נוכחות ברשת לא יכולה להתקיים ללא תמונה. כאן זה חובה. פרופילים עם תמונה מדורגים גבוהה יותר בחיפוש של מגייסים ותציג את המועמד כפעיל ברשת וזמין ליצירת קשר וקבלת הצעות עבודה.  
Never – תמונות מרוחקות, תמונות מחתונה או אירועים משפחתיים ותמונות עם ילדים משדרים חוסר מקצועיות ומומלץ להימנע מהעלאתם. אם לא נמצאה תמונה איכותית ברשותכם, תבקשו מחבר בעבודה לצלם את עצמך עובד ורציני.

4.      זמינות Availability) )
Always – לבקר בתדירות גבוהה באתר, לאשר קשרים חדשים ולענות על מיילים עם הצעות עבודה. לא לשכוח לרשום אי-מייל פרטי פעיל ועדכני בפרופיל.
Never – לא מומלץ לקשר את פרופיל לינקדאין לכתובת אאוטלוק בעבודה. כל מנהל רשת בכל זמו נתון יכול לראות את הפעילות הענפה ולספר לבוס שלך בפינת קפה.

5.      המלצות (Recommendations)
Always – ממליצה לבקש המלצות ממנהלים מקצוענים וקולגות ולשלב בפרופיל, בכך תאפשרו למגייס הזדמנות להסתכל עליכם בעין מקצועית. 
Never – לא לשקר בקשר לממליצים. רשת שקופה וניתן למצוא ואף לפנות לכל אחד כדי לאמת את הדברים, גם בלי להכיר אישית בלינקדאין.

6.      חיבור למובילי דעה מקצועיים (Connections)
Always – בכל מקצועי ישנם מובילי דעה, מומלץ לחבור אליהם ובכך להרחיב את הקשרים ומעגלים עסקיים, כמו גם רשת קשרים ענפה תרחיב את האפשרות להיחשף לפרופילים ברמה שנייה או שלישית ולעלות בחיפושים של מגייסים.
Never – בשונה מפייסבוק, רשת לינקדאין הינה רשת עסקית ולכן מומלץ לשקול סירובי חברויות.

לסיכום:
חשוב לתחזק פרופיל וכמובן מי שטרם עשה זאת, לפתוח פרופיל בלינקדאין. לרשת עצמך בקולגות ומובילי דעה בתחום העיסוק הרלוונטי. להיות זמין ונגיש למגייסים. לא להסס לפנות למנהלים מקצועיים, אך גם לא להציק או להתייאש אם לא התקבלה הודעה בדקה שנשלחה ההודעה. 
מיקוד המסר של מחפש עבודה בפרופיל בלינקדאין - יצוף לעין ערנית של מגייס וישגר אותך לראיון עבודה בלי תורי המתנה ארוכים ושבועות ללא תשובות ממנהלים מגייסים. בדוק!


מעוניין לשדרג פרופיל ב LinkedIn שיניב תוצאות ויוביל  מגייסות להציע  לך משרות רלוונטיות?
שלח/י קורות חיים עם כותרת במייל: "נילי, בבקשה תשלחי לי עוד פרטים"  
ל- nilidh@gmail.com

נילי חייקין



תגובה 1:

  1. האינטרנט הפך לכלי חשוב ביותר בגיוס עובדים, ובכל תחום התעסוקה, לא רק הייטק ! בכל אופן, כל הכבוד על היוזמה והיצירתיות המוצגות כאן !

    השבמחק